Hannak Hatsalb: Felelősség(mentes)teljes züllés

2011.08.08. 17:09

Így a harminc felé közeledve többször szóba kerül nagyra becsült baráti társaságomban, hogy mennyire helyénvaló a züllést, mint életformát nagyüzemben folytatni. Ez náluk még nem is lenne probléma, hiszen rosszéletűségben nem egyikük körökkel felülmúl - sokkal inkább az ismerős/fél ismerős/éppen most találkoztam vele emberek szemében látom néha felfedezni azt az összetéveszthetetlen pislákolást, amivel is belül magában annak ad hangot, hogy "micsoda szánalom még ennyi idősen is a fontos (értsd: házasság, gyerek, karrier szentháromság) dolgokat mellőzve az életet nagy kanállal enni, a gázról a lábat nem levenni).

Nem tisztem megítélni más értékrendjét és igazából hazudnék, ha azt mondanám, hogy egy kicsit is érdekel az ő véleményük. Így kerek a világ, virágozzék minden virág, meg az összes hippi faszság.

No, de. Mi van akkor, mikor az ember már magával is számot vet? "Hogy a kurva életbe, a tegnap azért nem volt semmi". "Bazzeg, odahánytam a csaj elé a pulthoz". "Lekurvaanyáztam az egyik jó cimborámat, akinek történetesen 3 hete halt meg az említett felmenője". Persze védekezhetnénk a párkapcsolatokból már jól ismert jokerrel: részeg voltam, nem emlékszem rá. Vajon hol van az a pont, ahol ez még kifogás, és hol ahol már szánalmas magyarázkodás, ahol már mindenki tudja, ezt a kört buktad.

Maradandó sérülések? Persze, dögivel. Emberek, akik eddig jófejnek, egy átmulatott éjszaka után egy igazi faszfejnek tartanak. Emberek, akik többé nem akarnak eljönni bulizni veled. Emberek, akik véletlenül utána már nem hívnak meg egy laza balatoni összeröffenésre.

Számít? Igen. Lehet keménykedni a felszínen, előrántani a leszarom fátylat a kőkemény rockerbugyor legmélyéről, ám azért mikor kitisztul a fej és a rothadás szagú szájszag úgy kúr fejbe, hogy azonnal bekészülsz megint, amikor már a C vitamin és a húsleves sem segít, mikor az idő is szürke és legszívesebben aludnál, csak nem tudsz a magadba túrt szennyektől - nos, akkor azért a jobb érzésű paraszt is elgondolkodik. Hol van a határ, amit meg lehet húzni a parasztkodásnál? Kivel lehet? Kivel nem? Meddig lehet feszíteni a húrt? Egyáltalán, miért kell feszíteni a húrt? Lesz valaha lassulás? Leállás? Mi van, ha már a saját barátaid sem nézik annyira jó szemmel a tetteidet, hallgatják hülyeségeidet?

Aztán megfogadod, hogy visszaveszel, hogy nem vedelsz annyit, hogy próbálsz figyelni. De mégis hogy? "Ma este keveset fogok inni". "Ma este nem iszom felest". "Ma este csak sört iszom". Mintha a bármiből az ötödik után ezek a mondatok nem vesztenék azonnali hatállyal érvényüket. "Majd minden második sör után iszom egy pohár vizet". Az. Mintha a második sör után nem egy pálinka jönne, szinte automatikusan. Aztán eléred a határt, megtelik a tank, a parasztkommandó pedig beindul a szervezetben, artikulátlan orbákolás, minden szembejövő nőnemű egyed automatikus lekurvázása, köpködés, hőzöngés, balhézás.

Legyél straight edge? Hát persze. Szép meg jó, de azért ne röhögtessük ki magunkat. A sör, mint éltető malátaszörp szerves részét képezi a közösségkovácsolásnak. Természetes velejárója a koncerteknek, a jó hangulatnak, az önfeledt nevetésnek, a gondok elengedésének. Hát ki akarná ezt megtagadni magától?

Számtalan saját kísérlet is bizonyítja, hogy sörből is lehet annyit inni, hogy az ember Frankensteinné változzon, akkor meg már ugyanott vagyunk.

Akkor mégis mi a megoldás? Kettő út van: a már említett teljes absztinencia, ezzel kizárva magad bizonyos szociális körökből. A második pedig az, hogy úgy válogatod meg a társaságod, hogy ők tudják rólad igazán: nem gondoltad komolyan. A magam részéről én a másodikra szavazok.

A bejegyzés trackback címe:

https://kettonegy.blog.hu/api/trackback/id/tr143134461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vorson 2011.08.08. 18:58:59

Hát nem tom én amikor bebaszok az esetek 1%-ban viselkedek úgy, ahogy a leírtak alapján te mindig is teszed :)

Amúgy már az én haveri körömben is megfigyelhető a 'mi a fasz lesz belőlem?' jelenség egy ideje...

nJ 2011.08.10. 01:07:45

Ejnye-bejnye! :)
Tán' két éve Volton egy kicsit "máshogy" kértél tüzet+cigit tőlem, de valahogy nem foglalkoztatnak az ilyen dolgok, egyet mosolyogtam rajta(d)! : D
Cikkek tetszenek, a dunaszerdahelyi rasztaégetésért meg külön köszönet, élmény volt ! : D
Pacsi

EscobarMendes 2011.08.11. 23:42:06

Én is kb ugyanígy szégyelltem el magamat, amikor észrvettem, hogy nem tudom élvezni a társasági életet, amíg nem kezdünk el inni. Én is próbáltam ezeket a mondvacsinált kifogásokat, hogy ma igyekszem visszafogni magamat, de ez tényleg lehetetlen, és nem tudom, hogy mikor fogok tudni leállni, ha egyáltalán le tudok állni valamikor. Nem szeretnék még sokáig minden második reggel hányingerrel ébredni. Na ennyi, am meg KETTŐŐŐNÉÉÉÉGYYYYÁÁÁÁÁ!!!!

Mr. Hyde 2011.08.20. 12:45:23

ugyanezen őrlődök én is már évek óta.lényegében én is úgy vagyok vele, ahogy te. egyszóval azt a közeget választom, keresem ahol tudják a helyén kezelni a dolgokat. csak ez a közösség sokkal személyesebb kötédést igényel, mert különben csak egyszerűen ivócimborákról van szó. áhh faszom... kicsit aggasztó azért. lényegében eltűnnek mellőlem az emberek.
süti beállítások módosítása